مدولهای با طیف نوتری

پایان نامه
چکیده

در سرتاسر این پایان نامه، تمام حلقه ها جابه جایی و یکدار و همه مدول ها یکانی هستند. هدف از این پایان نامه تحقیق در مورد مدول های با طیف نوتری است. یک مدول را با طیف نوتری نامند، هرگاه مجموعه های بسته طیف آن نسبت به توپولوژی زاریسکی( که همان چندگوناهای زیرمدول ها هستند) در شرط زنجیر کاهشی صدق کنند. در فصل اول به معرفی مفهوم اشباع زیرمدول ها می پردازیم. سپس مدول های پر اول را تعریف کرده و ثابت می کنیم که مدول های باتولید متناهی، مدول های به طور باوفا هموار و توسیع های صحیح r به عنوان r-مدول، پر اول هستند. همچنین نشان داده می شود که مدول های ضربی پر اول، با تولید متناهی هستند. در فصل دوم، نتایجی درباره چند گوناها و رادیکال زیرمدول ها به دست می آوریم که در فصل های بعد مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین در فصل سوم، به معرفی مدول های خرسند و لاسکرین و ارتباط آنها با مدول های پر اول با طیف نوتری خواهیم پرداخت. در این فصل ثابت می شود که هر مدول لاسکرین (به خصوص هر مدول نوتری) طیف نوتری دارد. سر انجام در فصل چهارم به معرفی rfg-زیرمدولها و بیان ارتباط آنها با طیف نوتری می پردازیم. سپس قضایایی در ارتباط با مولفه های تحویل ناپذیر و بعد ترکیبیاتی طیف بیان می کنیم.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

مدول های با طیف نوتری

فرض می کنیم r یک حلقه جابجایی و m یک r- مدول و spec(m) مجموعه همه زیرمدول های هم اول m باشد.ما در این پایان نامه به بررسی مدول های پرایم فول و خواص آن می پردازیم و همچنین شرایط لازم و کافی برای نوتری بودن فضای spec(m) را بررسی می کنیم

15 صفحه اول

مدول های با طیف نوتری

شرایط لازم و کافی برای آنکه spec (m) یک فضای نوتری باشد را ارائه خواهیم کرد.نشان می دهیم مدول های لاسکرین و مدول های هموار وفادار روی حلقه های لاسکرین دارای طیف نوتری هستند.

تعمیمی از مدولهای نوتری و آرتینی

فرض کنید یک حلقه تعویض پذیر و یک – مدول و ایده آل متناهی مولد از باشد. در این پایان رساله زنجیرهای صعودی و نزولی خاصی از زیرمدولهای ، یعنی ، ، و را به تفصیل مورد بررسی قرار می دهیم. مطالب مورد مطالعه برگرفته از مقالات [10] ، [19] و [20] است.

15 صفحه اول

مدولهای با طیف کراندار

گیریم که r حلقه ای جابجایی و یکدار و m یک -r مدول یکه باشد در این پایان نامه ما موقعیت هایی را که در آنها مجموعه همه -p اول زیر مدولهای m متناهی هستند بررسی می کنیم و در این حالت نشان خواهیم داد که اگر r حلقه ای نوتری و m مدولی متناهیا" تولید شده باشد آنگاه عدد مثبت و صحیحی چون n پیدا می شود که تعداد عناصر مجموعه تمام -p اول زیر مدولهای m کمتر یا مساوی n است . همچنین در این حالت نشان خواهیم داد...

15 صفحه اول

رفتارهای مجانبی ایده آلهای نسبت به مدولهای اینژکیتو بر روی حلقه های نوتری و جابجایی

در این رساله، مدولهای اینژکتیو و برخی خواص جانبی آنها، ایده آلهای اول ضمیمه شده یک مدول اینژکتیو و ارتباط آن با ایده آلهای اول وابسته به حلقه زمینه، تاثیر یک فاکتور کونترا واریانت ، جمعی، دقیق و خطی بر روی نمایش ثانویه و رفتارهای مجانبی ایده آلها نسبت به مدولهای اینژکتیو بر روی حلقه های نوتری و جابجایی بررسی شده است .

15 صفحه اول

فیلترهای اول وابسته به مدولهای متناهیا تولید شده روی حلقه های نوتری

در این مقاله روی یک زنجیر مخصوص از زیرمدولهای یک مدول بحث می شود که آن را یک زنجیر اول وابسته می نامند. همچنین بحث می شود که تحت چه شرایطی یک مدول چنین زنجیری را می پذیرد. اگر یک مدول یک زنجیر اول وابسته بپذیرد. آیا زیرمدولهای ان و مدولهای خارج قسمتی نیز چنین است و یک مدول -apf نمایش یعنی چه. نهایتا اینکه اگر a و b بصورت -r مدول -apf نمایش باشند آیا حاصلضرب تانسوری آنها نیز چنین است ؟

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه بیرجند - دانشکده علوم انسانی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023